Secappilla hoidat niin töihinkutsut, pikaviestinnän kuin suuronnettomuuksien koordinoinnin

Lähes kaikki Suomen sairaanhoitopiirit hyödyntävät Secappia ja hoitavat sen avulla päivittäin mm. henkilökunnan pikaviestintää, varautumista ja hälyttämistä kriittisissä tilanteissa, työvuorojen ja keikkojen täyttöä sekä tietojen keräämistä. Secapp on helppo ottaa käyttöön kaikenkokoisissa terveydenhuolto-organisaatioissa aina yksittäisestä sairaalasta tai terveyskeskuksesta kansalliseen laajuuteen.

Pyydä demo

Säästä aikaa

Secappina avulla automatisoit töihinkutsut, täytät raportit puhelimella tai esimerkiksi konsultoit potilaskäyntiä salatun videoyhteyden avulla.

Varaudu

Luo etukäteen viestipohjia ja hälytä työntekijöitä saatavuus- ja osaamistietoihin perustuen. Paranna yksin työskentelijöiden tuvallisuutta OneClick-painikkeilla.

Hälytä

Hälytä ja tavoita kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia ihmisiä sekunneissa. Viestit tulevat huomatuksi ja saat vastaanottajien kuittaustiedot helposti.

Mikä Secapp on?

Secappilla varmistat toimivat ja tietoturvalliset viestintäyhteydet, selviät poikkeustilanteista sekä parannat niin henkilö- kuin toimitilaturvallisuutta ilman, että uusia laitehankintoja tarvitsee tehdä. Secapp toimii myös viranomaisverkossa.

COVID-19: Secapp on auttanut muun muassa sairaaloita, ambulanssipalveluita ja terveysministeriöitä hälyttämään ja koordinoimaan terveydenalan ammattilaisia ja muita resursseja pandemian aikana. Secappilla on myös muodostettu tilannekuvia sairaaloittain ja alueittain (esim. tehohoito- ja potilaspaikkojen sekä suojavarusteiden määrät).

Lue lisää tuotteesta

Käyttökohteita

Secappiin luodaan valmiit viestipohjat eri häiriö- ja poikkeustilanteita varten. Viestipohjat sisältävät mm. hälytettävät henkilöt ja ryhmät, tilanteen prioriteetin, tilanteen kuvauksen ja toimintaohjeet sekä mahdolliset eskalointiketjut. Henkilöiden yhteystietoja, pätevyyksiä ja hälytysryhmiä hallinnoidaan Secappin työkaluilla. Varautuminen helpottaa niin päivittäistä työskentelyä kuin valmiutta toimia esimerkiksi suuronnettomuustilanteissa.

Lue lisää

Häiriö- tai poikkeustilanteen ilmetessä kenttäjohtaja tai päivystysosasto tekee Secappilla massahälytyksen hyödyntäen valmiita hälytyspohjia. Hälytys lähtee useampaa viestintäkanavaa (mobiilisovellus, tekstiviesti, robottipuhelu) kaikille niille henkilöille, jotka on määritelty viestipohjassa riippumatta, onko henkilöllä käytössä vanhempi puhelin vai älypuhelin. Mikäli kyseessä on korkean prioriteetin hälytys, Secapp ohittaa puhelimen äänettömyysasetuksen Android- ja iPhone-puhelimissa.

Kaikki viestin saajat voivat kuitata hälytyksen ja kertoa voivatko osallistua tilanteen hoitoon. Tämä mahdollistaa ennen kaikkea myös sen, että kenttäjohtaja saa kuittauksista tiedon viiveettä itselleen ja pystyy muodostamaan reaaliaikaisen tilannekuvan (tarkemmin alla).

Lue lisää

Massahälytyksen tekijälle (tilannejohto) muodostuu reaaliaikainen tilannekuva siitä, ketkä ovat pääsemässä mukaan poikkeustilanteen hoitoon.  Tilannekuvasta näkyy hälytettyjen henkilöiden kuittaukset, mahdolliset lisätiedot ja tilannejohto voi jakaa tietoa keskustelussa koko hälytetylle ryhmälle.

Lue lisää

Secappia käytetään henkilöiden hälytys- ja töihinkutsujärjestelmänä esimerkiksi seuraavissa tilanteissa: korvaavan työntekijän saamisessa työvuoroon äkillisen poissaolon takia, päivystävien henkilöiden hälyttämisessä ja leikkausosastojen ja -tiimien hälyttämisessä.

Töihinkutsut helpottavat niitä tekevän henkilökunnan työkuormitusta merkittävästi, kun raskaat soitto- ja tekstiviestiringit voi jättää pois kokonaan ja Secapp hoitaa prosessin kutsun lähettämisen jälkeen halutessa automaattisesti loppuun asti. Henkilökunnalla on toki mahdollisuus myös itse valita sopivin (esim. osaamisten perusteella) työntekijä täytettävään vuoroon.

Lue lisää

Secappin chatissa keskustelet sekä jaat kuvia, videoita ja tiedostoja tietoturvallisesti. Chat-toiminto on erittäin kätevä niin arkiseen pikaviestintään kuin poikkeustilanteiden hoitamiseenkin. Videoyhteydellä voidaan lisäksi hoitaa esim. konsultointeja ja tarkastuksia tai välittää lisätietoja etänä.

Lue lisää

Paniikkinapeilla ja kuolleen miehen kytkimellä voidaan lisätä yksintyöskentelevien työntekijöiden turvallisuutta. Paniikkinapilla hälytys esim. uhkaavassa tilanteessa voidaan tehdä suoraan oman puhelimen näytöltä yhdellä painalluksella ja kuolleen miehen kytkin puolestaan hälyttää automaattisesti, mikäli laite ei havaitse liikettä määriteltyyn aikaan (esim. 1 minuutti).

Henkilöturvaominaisuuksilla esimerkiksi yksin päivystyksessä, psykiatrisessa hoidossa tai päihdehoidossa työskentelevä henkilö voi nopeasti hälyttää apua uhkaavissa tilanteissa Secappin turvatoimintojen tai hälytyspainikkeiden avulla.

Lue lisää

Secappiin tallentuu kaikki tapahtumat poikkeustilanteen ajalta: hälytetyt henkilöt, kuittaustiedot, jaetut lisätiedot ja tehdyt päätökset. Syntyneestä tapahtumalokista saadaan luotua raportti, jonka pohjalta voidaan purkaa kyseinen poikkeustilanne läpi ja tarvittaessa kehittää toimintamalleja.

Esimerkkejä käyttökohteista:

  • Mobiililomakkeet sairaalatoimintoihin liittyvien tietojen keräämiseen (potilaspaikkojen määrä, henkilöresurssien tilanne, hälytystehtävien määrä)
  • Tarkastukset ja ilmoitukset (ambulanssin varustetarkistus, liikenneottemuusraportti, potilasturvallisuuden poikkeamaraportti

Lue lisää

Onko mielessäsi joku muu käyttökohde?

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme, niin mietitään yhdessä kuinka se olisi ratkaistavissa.

Lähetä viesti

Sujuva ja nopea käyttöönotto

Tiimimme opastaa sinua mielellään käyttöönottovaiheen läpi. Meillä on useiden vuosien kokemus erilaisista käyttöönotoista niin yksittäisistä osastoista kuin koko sairaanhoitopiirin kattavasta viestinnästä.

Valitse käyttäjät

Valitse työntekijät ketkä aloittavat Secappin käyttämisen. Voimme tuoda heidän yhteystiedot Secappiin joko suoraan toisesta järjestelmästä tai manuaalisesti.

2 tunnin etäkoulutus

Käyttäjät kutsutaan kahden tunnin koulutukseen kanssamme. Koulutuksesta jää tallenne myöhempää käyttöä varten.

Valmista!

Olette valmiita aloittamaan Secappin käyttämisen. Emme kumminkaan jätä teitä yksin – tiimimme auttaa, opettaa ja tukee myös jatkossa.

Asiakkaitamme

Kansallinen tehohoidon koordinoiva toimisto

”Kahdeksalta aamulla lähetetään tilannetietoviesti jokaiseen teho-osaston yhteysnumeroon Secapp-sovelluksella.”

Katso miten Kuopion Yliopistollisessa Sairaalassa koordinoidaan kansallista tehohoidon tilannetta.

Mikkelin Keskussairaala

“Eräs hoitajistamme kertoi ettei ole koskaan rakastunut mihinkään sovellukseen, mutta Secappiin hän on.”

Katso videolta, miten Mikkelin Keskussairaalassa hoidetaan töihinkutsut ja suuronnettomuushälyttäminen Secappin avulla.

Kuopion Yliopistollinen Sairaala

“Pelkästään hoitohenkilöstön vuoronvaihtoihin tai ylityökyselyihin sitä (Secapp) käytetään meillä kymmeniä, ellei jopa satoja kertoja päivässä.”

Lue lisää, miten autamme Kuopion Yliopistollista Sairaalaa sen eri toiminnoissa.

Seinäjoen Keskussairaala

“Ennen Secappia hälyttämiseen meni 5-10 minuuttia. Secappilla se hoituu 30-60 sekunnissa.”

Seinäjoen Keskussairaalassa Secapp vähentää hälytyksiin kuluvaa aikaa.

Jutellaan millaista hyötyä Secappista on sinulle ja organisaatiollesi?

Pyydä demo