Viestintä, hälytykset ja koordinointi luotettavasti

Vapaaehtoisjärjestöillä on merkittävä rooli yhteiskunnassamme ja toimintamuotoja on mitä moninaisimpia. Monipuolinen Secapp-sovellus tarjoaa vapaaehtoisjärjestöille tietoturvallisen ja varman tavan niin viestintään, hälyttämiseen, tilannejohtamiseen kuin raportointiinkin.

Paikannusominaisuuden ansiosta Secapp mahdollistaa viestinnän ja hälytyksen kohdistamisen hyvin tiettyihin paikkoihin. Määrittämällä sijainnin Secappissa järjestelmän avulla voidaan lähettää sekä manuaalisesti että automaattisesti viestejä ja hälytyksiä määritellyllä alueella jo oleville, alueelle saapuville ja sieltä poistuville.

Pyydä demo

Säästä aikaa

Hoida helposti töihinkutsuminen, hälytyskeikkojen koordinointi ja seuranta. Automaation auttaa myös henkilöresurssien löytämisessä.

Ei enää soittelua tai edestakaisin sähköpostittelua!

Varaudu

Luo valmiit viestien mallipohjat erilaisiin tilanteisiin, sisältäen hälytettävät kohderyhmät, prioriteetin, tilanteen kuvauksen sekä toimintaohjeet.

Tilanteiden ohjauskeskus kulkee aina taskussasi!

Hälytä ja tavoita

Hälytä ja tavoita kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia ihmisiä massaviestitoiminnoilla vain sekunneissa.

Paikanna henkilöt ja yksiköt ja tee tarvittaessa yhteistyötä viranomaisten kanssa esim. Secappin oman suojatun chatin tai videokonsultoinnin kautta.

Mikä on Secapp?

Secappia käytetään vapaaehtoisjärjestöissä tällä hetkellä on hyvin erilaisiin tarkoituksiin. Toisaalta sillä koordinoidaan päivittäisiä vanhusten palveluita (esim. ostosten apu, liikunta, IT-tuki) ja toisaalta etsintä- ja pelastustehtäviä sekä lentoja metsäpalojen havaitsemiseen.

Lisäksi vapaaehtoisten ja erityisesti yksin työskentelevien turvallisuus paranee Secapin yksintyöskentelyn ominaisuuksilla, kuten paniikkipainikkeet ja kuolleen miehen kytkin.

Secappilla varmistat toimivat ja turvalliset yhteydet, selviät odottamattomista tilanteista ja parannat henkilökohtaista turvallisuutta ilman uusia laiteinvestointeja.

Lue lisää tuotteesta

Kiinnittää huomion…

Arjessa sekä kriisitilanteissa

Secappiin luodaan valmiit viestipohjat eri häiriö- ja poikkeustilanteita varten. Viestipohjat sisältävät mm. hälytettävät henkilöt ja ryhmät, tilanteen prioriteetin, tilanteen kuvauksen ja toimintaohjeet sekä mahdolliset eskalointiketjut. Henkilöiden yhteystietoja, pätevyyksiä ja hälytysryhmiä (esim. ensiapu, turvallisuus) hallinnoidaan Secappin työkaluilla.

Häiriö- tai poikkeustilanteen ilmetessä Secappilla tehdään massahälytys hyödyntäen valmiita hälytyspohjia. Hälytys lähtee useampaa viestintäkanavaa (mobiilisovellus, tekstiviesti, robottipuhelu) kaikille niille henkilöille, jotka on määritelty viestipohjassa riippumatta, onko henkilöllä käytössä vanhempi puhelin vai älypuhelin.

Mikäli kyseessä on korkean prioriteetin hälytys, Secapp ohittaa puhelimen äänettömyysasetuksen Android- ja iPhone-puhelimissa. Kaikki viestin saajat voivat kuitata hälytyksen (OK/NOK) ja kertoa voivatko osallistua tilanteen hoitoon.

Massahälytyksen tekijälle (tilannejohto) muodostuu reaaliaikainen tilannekuva siitä, ketkä ovat pääsemässä mukaan poikkeustilanteen hoitoon. Tilannekuvasta näkyy hälytettyjen henkilöiden kuittaukset, mahdolliset lisätiedot ja tilannejohto voi jakaa tietoa keskustelussa koko hälytetylle ryhmälle.

Secappia käytetään henkilöiden hälytys- ja töihinkutsujärjestelmänä esimerkiksi sijaisen löytämiseksi, päivystävien henkilöiden hälyttämisessä ja erikoistiimien hälyttämisessä. Henkilöitä voidaan hälyttää myös esimerkiksi erityistaitojen perusteella (huolto, IT, erityinen ajokortti).

Secappin chatissa keskustelet sekä jaat kuvia, videoita ja tiedostoja tietoturvallisesti. Chat-toiminto on erittäin kätevä sekä arkiseen pikaviestintän että poikkeustilanteiden hoitamiseen. Videoyhteydellä voidaan lisäksi hoitaa esim. konsultointeja ja tarkastuksia tai välittää lisätietoja etänä.

Paniikkinapeilla ja kuolleen miehen kytkimellä voidaan lisätä yksintyöskentelevien työntekijöiden turvallisuutta. Paniikkinapilla hälytys esim. uhkaavassa tilanteessa voidaan tehdä suoraan oman puhelimen näytöltä yhdellä painalluksella ja kuolleen miehen kytkin puolestaan hälyttää automaattisesti, mikäli laite ei havaitse liikettä määriteltyyn aikaan (esim. 1 minuutti).

Secappiin tallentuu kaikki tapahtumat poikkeustilanteen ajalta: hälytetyt henkilöt, kuittaustiedot, jaetut lisätiedot ja tehdyt päätökset. Syntyneestä tapahtumalogista saadaan luotua raportti, jonka pohjalta voidaan purkaa kyseinen poikkeustilanne läpi ja tarvittaessa kehittää toimintamalleja.

  • Tiedon hallinta (esim. laitetilojen laitteet, konfigurointitiedot, asennukset, huollot, vikojen hallinta)

Secapp mahdollistaa viestinnän ja hälytyksen kohdistamisen tiettyihin paikkoihin geopaikannusominaisuuden avulla. Määrittämällä sijainnin Secappissa järjestelmän avulla voidaan lähettää sekä manuaalisesti että automaattisesti viestejä ja hälytyksiä määritellyllä alueella jo oleville, sinne saapuville ja sieltä poistuville. Viestit voivat sisältää mm. ohjeet alueella liikkumiseen, keneen ottaa yhteyttä saapuessaan tai miten varautua uhkaan.

Sujuva ja nopea käyttöönotto

Valitse käyttäjät

Valitse työntekijät, ketkä aloittavat Secappin käyttämisen. Voimme tuoda heidän yhteystiedot Secappiin joko suoraan toisesta järjestelmästä tai manuaalisesti.

2 tunnin etäkoulutus

Käyttäjät kutsutaan kahden tunnin koulutukseen kanssamme. Koulutuksesta jää tallenne myöhempää käyttöä varten.

Valmista!

Olette valmiita aloittamaan Secappin käyttämisen. Emme kuitenkaan jätä teitä yksin – tiimimme auttaa, opettaa ja tukee myös jatkossa.

Asiakkaitamme

Citycon

”Nyt meillä on mahdollisuus tiedottaa Kista Gallerian alueelle saapuvaa käyttäjää automaattisesti hyödyntämällä alueviestejä ja valmiita viestipohjia.”

Lue lisää, miten Citycon parantaa turvallisuuskulttuuria kauppakeskuksissaan.

Suomen Lentopelastusseura

”Käytämme Secappia hälytykseen, koordinointiin ja raportointiin.”

Katso videolta, miten Suomen Lentopelastusseura käyttää Secappia mobiilikoordinointiin ja raportointiin.

Jokilaaksojen pelastuslaitos

”Ohjelmisto tuo paljon hyötyjä, kuten meille tärkeimmät töihinkutsut ja kaksisuuntaisen viestinnän, jolloin pystymme nopeasti muodostamaan tehtäville reaaliaikaisen tilannekuvan.”

Lue lisää, miten Secappia käytettiin Kalajoen palopelastusoperaatiossa.

Heräsikö sinulle kysymyksiä? Ota yhteyttä tiimiimme.

Ota yhteyttä

Hyödyt

  • Parantunut varautuneisuus poikkeustilanteisiin valmiilla viestipohjilla ja yhteytiedoilla. Secappilla voit myös harjoitella skenaarioita ja nostaa varautumisvalmiutta!
  • Tietoturvallinen ratkaisu arkiseen pikaviestintään – jaa tekstiä, kuvia ja videoita (chat)
  • Hälytä ja tavoita kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia ihmisiä massaviestitoiminnoilla vain sekunneissa (esim. keikka- tai vaaratilannehälytykset)
  • Säästä tekstiviestikuluissa jopa kymmeniä tai satoja tuhansia euroja vuodessa
  • Raportointi tai tarkastukset hoituvat mobiilisti suoraan esim. jokaisen omasta puhelimesta
  • Videoyhteys esim. etäkonsultointiin
  • Perusta ja ylläpidä tarvittaessa tilannekeskusta Secappilla – pidä se mukana taskussasi!
  • Paranna vapaaehtoisten fyysistä turvallisuutta mobiiliturvapainikkeilla (paniikkinappi ja kuolleen miehen kytkin)
Ota yhteyttä