Varaudu ja johda poikkeustilanteita

Secappilla varmistat toimivat ja tietoturvalliset viestintäyhteydet, selviät poikkeustilanteista sekä parannat niin henkilö- kuin toimitilaturvallisuutta ilman, että uusia laitehankintoja tarvitsee tehdä. Secapp auttaa sinua varautumaan poikkeustilanteisiin, mutta yhtälailla voit käyttää järjestelmää päivittäin muun muassa sisäiseen tiedottamiseen, henkilökunnan pikaviestintään ja raportointiin.

Secapp-järjestelmän avulla varmistat, että tärkeät viestit eivät huku kahvipöytäkeskusteluihin ja sähköinen tilannehuone kulkee aina mukana taskussasi. Oli kyseessä sitten tositilanne tai harjoitus, Secapp tuottaa sinulle automaattisesti lokitiedot tapahtumasta.

Ota yhteyttä myyntiin

Säästä aikaa

Autamme sinua tavoittamaan oikeat ihmiset jopa 90 % nopeammin kuin perinteisillä viestintätavoilla.

Varaudu

Secapp auttaa sinua varautumaan esimerkiksi palo-, kaasu- ja kemikaalihälytyksiin, työtapaturmiin, turvallisuuspoikkeamiin, liikenneonnettomuuksiin tai mainekriiseihin.

Hälytä

Olet valmis viestimään välittömästi, tavoitat vastaanottajat kohdennetusti ja saat reaaliaikaisen tilannekuvan sekunneissa.

Mikä Secapp on?

Secapp on kriittisen viestinnän SaaS-palvelu, jossa tiedottaminen, tilannejohtaminen ja turvallisuus ovat samassa järjestelmässä. Räätälöi käyttö organisaation tarpeiden mukaan. Tiedota, hälytä henkilöitä tai asiantuntijatiimejä, kerää ja jaa tietoa. Pidä sidosryhmät ajan tasalla chat- ja videoyhteyksien avulla.

Secappissa on kiinnitetty erityistä huomiota viestien luotettavaan perille menoon, tietoturvaan ja siihen, että kriittinen tieto saadaan lähetettyä ja kohdennettua sekunneissa juuri oikeille henkilöille – on henkilöitä sitten yksi tai tuhansia. Secappin ominaisuudet helpottavat johtamista erityisesti silloin, kun toimipisteitä on useita tai töitä tehdään etänä.

Lue lisää tuotteesta

Kiinnittää huomion…

Arjessa sekä poikkeustilanteissa

Secappiin luodaan valmiit viestipohjat eri häiriö- ja poikkeustilanteita varten. Viestipohjat sisältävät mm. hälytettävät henkilöt ja ryhmät, tilanteen prioriteetin, tilanteen kuvauksen ja toimintaohjeet sekä mahdolliset eskalointiketjut. Henkilöiden yhteystietoja, pätevyyksiä ja hälytysryhmiä (esim. teollisuuspalokunta, ensiapu, vartiointi) hallinnoidaan Secappin työkaluilla.

  • Varautuminen esim. tulipaloihin, kaasu- tai kemikaalivuotoihin, liikenneonnettomuuksiin, työtapaturmiin tai mainekriiseihin
  • Sidosryhmien hälyttäminen (huolto, oma henkilöstö, ensiapu tai viranomaiset)

Poikkeustilanteen aikana viestintä ja työntekijöiden ohjaaminen puhelimella on usein haasteellista, koska puhelinlinjat ruuhkautuvat helposti, vastaanottajaa ei välttämättä tavoiteta heti ja ihmisten tavoittaminen puhelukerrallaan on hidasta. Secappia käyttämällä kaikki ovat tietoisia tilanteen tapahtumista, viestintä saadaan ohjattua oikeaan kanavaan ja puhelinlinjat jäävät vapaaksi.

Secapp tuottaa tilannejohdolle reaaliaikaista tilannekuvaa ketkä pääsevät mukaan tilanteen hoitamiseen sekä millaisessa tilanteessa vastaanottajat ovat. Tilannekuvasta käy ilmi hälytettyjen henkilöiden vastaukset ja mahdolliset lisätiedot. Lisäksi tilannejohto voi jakaa lisätietoa chatissa tai videoyhteydellä.

Secappiin tallentuu kaikki tapahtumat poikkeustilanteen ajalta: hälytetyt henkilöt, kuittaustiedot, jaetut lisätiedot ja tehdyt päätökset. Syntyneestä tapahtumalogista saadaan luotua raportti, jonka pohjalta voidaan käydä kyseinen poikkeustilanne läpi ja tarvittaessa kehittää toimintamalleja.

Secappin OneClick-painikkeilla ja kuolleen miehen kytkimellä voidaan lisätä yksintyöskentelevien työntekijöiden turvallisuutta. Työtapaturman tai onnettomuuden aikana työntekijä voi tehdä OneClick-painikkeella hälytyksen suoraan oman puhelimen näytöltä yhdellä painalluksella ja kuolleen miehen kytkin puolestaan hälyttää automaattisesti, mikäli laite ei havaitse liikettä määriteltyyn aikaan. Kuolleen miehen kytkimen voi ajastaa esimerkiksi työtehtävän keston mittaiseksi tai vaikka yhdeksi minuutiksi.

Häiriö- tai poikkeustilanteen ilmetessä Secappilla tehdään massahälytys hyödyntäen valmiita hälytyspohjia. Hälytys lähtee useampaa viestintäkanavaa (esim. mobiilisovellus, tekstiviesti, robottipuhelu) kaikille niille henkilöille, jotka on määritelty viestipohjassa riippumatta, onko henkilöllä käytössä vanhempi puhelin vai älypuhelin. Mikäli kyseessä on korkean prioriteetin hälytys, Secapp ohittaa puhelimen äänettömyysasetuksen Android- ja iPhone-puhelimissa. Kaikki viestin saajat voivat kuitata hälytyksen ja kertoa tilanteensa.

Secappin chatissa keskustelet sekä jaat kuvia, videoita ja tiedostoja tietoturvallisesti. Chat-toiminto on kätevä niin arkiseen pikaviestintään kuin tilannekuvan muodostamiseen poikkeustilanteen aikana. Videoyhteydellä voidaan lisäksi hoitaa esim. tarkastuksia, johtoryhmän kokouksia tai välittää lisätietoja.

Secappia käytetään henkilöiden hälytys- ja töihinkutsujärjestelmänä esimerkiksi korvaavan työntekijän saamisessa työvuoroon äkillisen poissaolon takia. Henkilöitä voidaan hälyttää myös esim. erikoisosaamisten (huolto, IT, tietty ajokortti) perusteella.

Secappin raportointi-ominaisuuden avulla tarvittavat toimintaohjeet ja tiedostot ovat helposti löydettävissä ja saatavilla puhelimessa. Raportointi-työkalulla voit lisäksi esimerkiksi ylläpitää tila- ja laiterekistereitä, hallita vikoja ja huolehtia ajankohtaisista asennuksista. Myös kuljetuskaluston tarkastukset, tapahtuma- ja poikkeamaraportteja on mahdollista hallinnoida Secappin avulla.

Sujuva ja nopea käyttöönotto

Valitse käyttäjät

Valitse työntekijät, ketkä aloittavat Secappin käyttämisen. Voimme tuoda heidän yhteystiedot Secappiin joko suoraan toisesta järjestelmästä tai manuaalisesti.

Käyttöönottokoulutukset

Autamme Secappin käyttöönotossa kouluttamalla organisaationne vastuukäyttäjät sekä autamme luomaan sopivat viestipohjat ja toimintamallit Secappin ylläpitämiselle.

Valmista!

Olette valmiita aloittamaan Secappin käyttämisen. Emme kuitenkaan jätä teitä yksin – tiimimme auttaa, opettaa ja tukee myös jatkossa.

Asiakkaitamme

Komatsu Forest

”Jos osaa käyttää älypuhelinta, osaa myös käyttää tätä sovellusta.”

Lue lisää, miten Komatsu Forest parantaa yksin työskentelevien työntekijöiden turvallisuutta mm. Rovaniemen pohjoisissa metsiss

Helsingin satama

”Secapp toimi johtamisen tukena hyvin, ja pystyimme toteamaan, miten sen avulla saadaan tavoitettua nopeasti suurikin määrä ihmisiä ja myös reagoimaan viesteihin.”

Harjoittelu on tärkeä osa varautumista. Lue lisää Helsingin sataman turvallisuusharjoituksesta.

Säteilyturvakeskus (STUK)

Tärkein kriteeri Secappin valintaan oli luotettavuus: hätäviestit menevät varmasti perille äänettömyysasetustenkin ohi ja tarvittaessa koko STUKin 350-päiselle henkilökunnalle

Lue lisää kuinka tapahtumien aikainen tiedonvaihto hoituu nyt varmasti STUKin ja sen yhteistyökumppaneiden välillä.

Jutellaan millaista hyötyä Secappista on sinulle ja organisaatiollesi?

Ota yhteyttä

Hyödyt

  • Parempi varautuminen ja kyvykkyys reagoida nopeasti poikkeustilanteisiin ja turvallisuusuhkiin
  • Hälytä ja tavoita kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia ihmisiä massaviestitoiminnoilla vain sekunneissa (esim. evakuointi- tai onnettomuushälytykset)
  • Säästä tekstiviestikuluissa jopa kymmeniä tai satoja tuhansia euroja vuodessa
  • Palaudu häiriötilanteista nopeammin ja säästä niiden aiheuttamissa kuluissa
  • Paranna henkilökunnan fyysistä turvallisuutta mobiiliturvapainikkeilla
  • Perusta ja ylläpidä tarvittaessa tilannekeskusta Secappilla – tilannekeskus kulkee aina mukana taskussasi!
  • Viesti ja tiedota yhteistyökumppaneita ja sidosryhmiä sujuvasti
  • Keskitetty dokumentointi: kaikki tieto on kootusti saatavilla, eikä hajallaan eri tiedostoissa.
  • Tietoturvallinen ratkaisu arkiseen pikaviestintään – auttaa noudattamaan GDPR-säännöksiä