Varaudu poikkeustilanteisiin ja koordinoi yhteistyötä kumppaneiden kanssa

Secappilla varmistat toimivat ja tietoturvalliset viestintäyhteydet, selviät poikkeustilanteista sekä parannat niin henkilö- kuin toimitilaturvallisuutta ilman, että uusia laitehankintoja tarvitsee tehdä.

Pyydä demo

Säästä aikaa

Viesti ja raportoi keskitetysti salatussa ympäristössä mobiililaittella. Tilannekeskus kulkee aina mukana taskussasi!

Varaudu

Esimerkiksi myrskyihin ja muihin poikkeus- ja kriisitilanteisiin.

Hälytä

Hälytä ja tavoita kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia ihmisiä massaviestitoiminnoilla vain sekunneissa.

Mikä Secapp on?

Turvallinen työympäristö on tärkeää alalla kuin alalla. Kriittisen infrastruktuurin organisaatioissa Secapp-järjestelmää käytetään päivittäin muun muassa sisäiseen tiedottamiseen, henkilökunnan pikaviestintään ja raportointiin.

Lisäksi Secappilla voidaan varautua kriittisiin tilanteisiin sekä hälyttää massaviesteillä kaikkia organisaatioon kuuluvia henkilöitä. Secappin ominaisuudet helpottavat organisointia myös silloin, kun toimipisteitä on useita tai töitä tehdään etänä.

Lue lisää tuotteesta

Kiinnittää huomion…

Arjessa sekä kriisitilanteissa

Secappiin luodaan valmiit viestipohjat eri häiriö- ja poikkeustilanteita varten. Viestipohjat sisältävät mm. hälytettävät henkilöt ja ryhmät, tilanteen prioriteetin, tilanteen kuvauksen ja toimintaohjeet sekä mahdolliset eskalointiketjut. Henkilöiden yhteystietoja, pätevyyksiä ja hälytysryhmiä (esim. huolto, ensiapu, vartiointi) hallinnoidaan Secappin työkaluilla.

  • Varautuminen esim. sääolosuhteiden ääri-ilmiöihin
  • Sidosryhmien hälyttäminen (huolto, urakoitsijat, oma henkilöstö, ensiapu)

Häiriö- tai poikkeustilanteen ilmetessä Secappilla tehdään massahälytys hyödyntäen valmiita hälytyspohjia. Hälytys lähtee useampaa viestintäkanavaa (esim. mobiilisovellus, tekstiviesti, robottipuhelu) kaikille niille henkilöille, jotka on määritelty viestipohjassa riippumatta, onko henkilöllä käytössä vanhempi puhelin vai älypuhelin. Mikäli kyseessä on korkean prioriteetin hälytys, Secapp ohittaa puhelimen äänettömyysasetuksen Android- ja iPhone-puhelimissa. Kaikki viestin saajat voivat kuitata hälytyksen ja kertoa tilanteensa.

Secappin chatissa keskustelet sekä jaat kuvia, videoita ja tiedostoja tietoturvallisesti. Chat-toiminto on erittäin kätevä niin arkiseen pikaviestintään kuin poikkeustilanteiden hoitamiseenkin. Videoyhteydellä voidaan lisäksi hoitaa esim. konsultointeja ja tarkastuksia tai välittää lisätietoja etänä.

Secappia käytetään henkilöiden hälytys- ja töihinkutsujärjestelmänä esimerkiksi korvaavan työntekijän saamisessa työvuoroon äkillisen poissaolon takia. Henkilöitä voidaan hälyttää myös esim. erikoisosaamisten (huolto, IT, tietty ajokortti) perusteella.

Paniikkinapeilla ja kuolleen miehen kytkimellä voidaan lisätä yksintyöskentelevien työntekijöiden turvallisuutta. Paniikkinapilla hälytys esim. uhkaavassa tilanteessa voidaan tehdä suoraan oman puhelimen näytöltä yhdellä painalluksella ja kuolleen miehen kytkin puolestaan hälyttää automaattisesti, mikäli laite ei havaitse liikettä määriteltyyn aikaan (esim. 1 minuutti).

Hälytyksen tekijälle/viestin lähettäjälle (tilannejohto) muodostuu reaaliaikainen tilannekuva siitä, ketkä ovat pääsemässä mukaan tilanteeseen tai mikä tilanne vastaanottajilla on (OK/NOK).  Tilannekuvasta näkyy hälytettyjen henkilöiden kuittaukset, mahdolliset lisätiedot ja tilannejohto voi jakaa tietoa keskustelussa koko ryhmälle.

Secappiin tallentuu kaikki tapahtumat poikkeustilanteen ajalta: hälytetyt henkilöt, kuittaustiedot, jaetut lisätiedot ja tehdyt päätökset. Syntyneestä tapahtumalogista saadaan luotua raportti, jonka pohjalta voidaan purkaa kyseinen poikkeustilanne läpi ja tarvittaessa kehittää toimintamalleja.

  • Tiedon hallinta (esim. laitetilojen laitteet, konfigurointitiedot, asennukset, huollot, vikojen hallinta)
  • Tarkastukset ja ilmoitukset (kuljetuskaluston tarkastukset, tapahtumaraportit, poikkeamaraportit)

Sujuva ja nopea käyttöönotto

Valitse käyttäjät

Valitse työntekijät, ketkä aloittavat Secappin käyttämisen. Voimme tuoda heidän yhteystiedot Secappiin joko suoraan toisesta järjestelmästä tai manuaalisesti.

2 tunnin etäkoulutus

Käyttäjät kutsutaan kahden tunnin koulutukseen kanssamme. Koulutuksesta jää tallenne myöhempää käyttöä varten.

Valmista!

Olette valmiita aloittamaan Secappin käyttämisen. Emme kuitenkaan jätä teitä yksin – tiimimme auttaa, opettaa ja tukee myös jatkossa.

Asiakkaitamme

Säteilyturvakeskus (STUK)

Tärkein kriteeri Secappin valintaan oli luotettavuus: hätäviestit menevät varmasti perille äänettömyysasetustenkin ohi ja tarvittaessa koko STUKin 350-päiselle henkilökunnalle

Lue lisää kuinka tapahtumien aikainen tiedonvaihto hoituu nyt varmasti STUKin ja sen yhteistyökumppaneiden välillä.

Citycon

“Nyt meillä on mahdollisuus tiedottaa Kista Gallerian alueelle saapuvaa käyttäjää automaattisesti hyödyntämällä alueviestejä ja valmiita viestipohjia.”

Lue lisää, miten Citycon parantaa turvallisuuskulttuuria kauppakeskuksissaan.

Jokilaaksojen pelastuslaitos

”Ohjelmisto tuo paljon hyötyjä, kuten meille tärkeimmät töihinkutsut ja kaksisuuntaisen viestinnän, jolloin pystymme nopeasti muodostamaan tehtäville reaaliaikaisen tilannekuvan.”

Lue lisää, miten Secappia käytettiin Kalajoen palopelastusoperaatiossa.

Jutellaan millaista hyötyä Secappista on sinulle ja organisaatiollesi?

Ota yhteyttä

Hyödyt

  • Tiedon hallinta (laitetilojen laitteet, konfigurointitiedot, asennukset, huollot, vikahallinta)
  • Varautuminen esim. myrskyihin tai muihin poikkeustilanteisiin (hälytysvalmius: huolto, urakoitsijat, oma henkilöstö jne.)
  • Kenttä-/korjaustoimintojen koordinointi (mahdollistaa myös nopeamman paluun normaaliin poikkeustilanteiden jälkeen)
  • Viestintä yhteistyökumppaneiden ja sidosryhmien kanssa (varastonhallinta, logistiikka, turvallisuus, miehistöjen tiedottaminen)
  • Keskitetty dokumentointi (kaikki tieto kootusti saatavilla, eikä hajallaan eri tiedostoissa)
  • Tietoturvallinen ratkaisu arkiseen pikaviestintään – jaa tekstiä, kuvia ja videoita (chat)
  • Hälytä ja tavoita kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia ihmisiä massaviestitoiminnoilla vain sekunneissa (esim. evakuointi- tai onnettomuushälytykset)
  • Säästä tekstiviestikuluissa jopa kymmeniä tai satoja tuhansia euroja vuodessa
  • Raportointi tai tarkastukset (esim. kaluston kunto ja kiinteistötarkastukset) hoituvat mobiilisti suoraan esim. jokaisen omasta työpuhelimesta
  • Videoyhteys esim. etätyöskentelyyn tai -konsultointiin
  • Perusta ja ylläpidä tarvittaessa tilannekeskusta Secappilla – kulkee mukana taskussasi!
  • Paranna henkilökunnan fyysistä turvallisuutta mobiiliturvapainikkeilla (paniikkinappi ja kuolleen miehen kytkin)