Tilannekeskuksen avulla organisaatiot pystyvät automaattihälytysten, hälytyskuittausten ja kaksisuuntaisen pikaviestinnän avulla muodostamaan helposti kokonaiskuvan siitä, mitä tapahtuu, missä, onko paikalla avuntarve ja keitä paikalle voidaan lähettää. Oleellinen tieto ja lisäohjeet voidaan myös jakaa välittömästi koko hälytetylle ryhmälle. Tieto toimista tallentuu lisäksi järjestelmään analyysin ja optimoinnin tueksi.
- Automaattihälytykset poistavat hälytysviiveen
- Koko henkilöstö tavoitetaan sekunneissa
- Henkilöstö voidaan pitää ajan tasalla ja lähettää heille oikea-aikaisia toimintaohjeita
- Integroituu olemassa oleviin järjestelmiin, kuten palovaroittimiin tai kiinteistöautomaatioon
Miksi Secapp?
Tehosta reaaliaikaisen tilannekuvan muodostamista
Pysy ajan tasalla tilanteiden etenemisestä
Tavoita oikeat henkilöt ja sidosryhmät sekunneissa
5 syytä ottaa Secapp tilannekeskuskäyttöön
- Tilannejohdolla on aina viimeisin tieto toimien tueksi
- Oikeat henkilöt ja ryhmät tavoitetaan sekunneissa valmiilla viesti- ja hälytyspohjilla
- Tilannejohto pystyy pitämään hälytettyjä henkilöitä ajan tasalla ja jakamaan esimerkiksi toimintaohjeita.
- Arkipäivässä viestiautomaatio ja viestien kohdennus helpottavat henkilöstöresurssien optimointia
- Integroituu olemassa oleviin järjestelmiin

Mistä tilannekeskus rakentuu?
Reaaliaikaisen tilannekuvan muodostamista Secappin kautta tukevat palvelun eri ominaisuudet, kuten automaattihälytykset, pikakuittaukset, kaksisuuntainen viestintä, sekä videoyhteys. Automaattihälytykset voidaan laukaista Secappin kautta integroimalla Secapp olemassa oleviin järjestelmiin kuten palohälyttimiin tai kiinteistöautomaatioon. Pikakuittauksista hälytetyt henkilöt pääsevät heti vastaamaan joko OK tai NOK – esimerkiksi sen perusteella, pystyvätkö he auttamaan tilanteessa tai tarvitsevatko he itse apua.
Kuittausten ja välitetyn tiedon perusteella tilannejohtaja pystyy laatimaan tilannekatsauksen ja toteuttamaan sen pohjalta tehokkaita toimenpiteitä, kohdistamaan resursseja, sekä hankkimaan lisävoimia tilanteisiin. Vastaukset ovat reaaliaikaisia, sillä hälytykset voivat vaatia välitöntä kuittausta. Tilannejohtaja voi myös jakaa tietoa tilanteen etenemisestä hälytetyille henkilöille. Kaikki tilanteen aikana tehdyt toimenpiteet tallentuvat järjestelmään, mikä mahdollistaa niiden jälkikäteisen analysoinnin ja prosessien optimoinnin tulevaisuutta varten. Voit tarkastella tilannekohtaista tietoa, kuten chat-keskusteluja, hälytettyjä henkilöitä ja tarkastuslistoja jälkikäteen ja koostaa ne raporteiksi tilanteen jälkeen.
Välittömät hälytykset
- Laukaistavissa automaattisesti integroiduista järjestelmistä tulevan tiedon perusteella
- Hälytyspohjien avulla valvomo tai tilannejohtaja voi hälyttää napin painalluksella niin yksittäisiä henkilöitä, tiimejä, kuin kokonaisia organisaatioita
Henkilöhälytykset
- Hälytykset voivat ohittaa äänettömyysasetukset ja vaatia välitöntä vastausta
- Hälytyksiä voidaan kohdentaa esimerkiksi osaamisen tai sijainnin perusteella
- Viestin saajat voivat kuitata hälytyksen ja jakaa lisätietoa tilanteestaan
- Hälyttäjä ja hälytetyt näkevät reaaliajassa ketkä pääsevät mukaan ja millä osaamisella
Kaksisuuntainen viestintä
- Pikaviestintä ja tiedottaminen yksilöille ja ryhmille vain muutamissa sekunneissa
- Automatisoitu tai manuaalinen häiriöviestintä sidosryhmille: sidosryhmillä aina viimeisin tieto tilanteen etenemisestä
- Mahdollisuus jakaa tekstiä, kuvia, ääntä, sijaintia kartalla sekä liitteitä
Tutustu myös muihin organisaatioiden Secapp-käyttötapoihin