Paranna arjen turvallisuutta Secappin viestintä- ja hälytysjärjestelmällä

Turvallinen oppimisympäristö on tärkeä niin opiskelijoille kuin henkilökunnallekin. Secapp-järjestelmää käytetään jo monissa suomalaisissa oppilaitoksissa päivittäin muun muassa sisäiseen tiedottamiseen ja henkilökunnan pikaviestintään.

Secapp on saanut kansallisen turvallisuuspalkinnon koulujen ja korkeakoulujen turvallisuuden parantamisesta.

Secappilla voidaan valmistautua kriittisiin tilanteisiin ja varoittaa massaviesteillä kaikkia henkilökunnan jäseniä, opiskelijoita ja vierailijoita.

Pyydä demo

Säästä aikaa

Massaviestit usean eri laitteen kautta saavuttavat jopa sekunneissa kymmeniä, satoja tai tuhansia ihmisiä. Korkean prioriteetin hälytykset myös ohittavat puhelimen äänettömyysasetukset, esimerkkeinä evakuointi- tai uhkavaroitukset.

Mobiiliturvapainikkeet parantavat henkilöstön fyysistä turvallisuutta ja mahdollistaa välittömän avun soittamisen yhdellä napin painalluksella.

Varaudu

Luo Secappiin valmiit viestipohjat eri häiriö- ja poikkeustilanteita varten. Viestipohjat sisältävät mm. hälytettävät henkilöt ja ryhmät, tilanteen prioriteetin, kuvauksen, toimintaohjeet sekä mahdolliset eskalointiketjut.

Hallinnoi henkilöiden yhteystietoja, pätevyyksiä ja hälytysryhmiä Secappin työkaluilla.

Secappilla myös nimettömät ilmoitukset mm. häirinnästä sekä Whistleblowing -mahdollisuus.

Hälytä ja tavoita

Secappia käytetään myös henkilöiden hälytys- ja töihinkutsujärjestelmänä esimerkiksi korvaavan työntekijän saamiseksi työvuoroon äkillisen poissaolon takia.

Turvallinen chat-ratkaisu myös päivittäiseen pikaviestintään – jaa tekstiä, kuvia ja videoita.

Mikä on Secapp?

Secapin ominaisuudet helpottavat koulutyötä tarvittavien resurssien koordinoinnissa (esim. IT, tiedekunnat, tenttivalvonta) myös silloin, kun toimipisteitä on useita tai opetus tapahtuu etänä. Anonyymejä lomakkeita voi käyttää mm. häirinnästä ilmoittamiseen, tasapuoliseen kohteluun tai häiriöistä ilmoittamiseen. Se kattaa myös EU:n Whistle Blowing -direktiivin vaatimukset. Lisäksi sovellus mahdollistaa paikannuksen organisaation toimipaikoissa, sekä viestinnän ja hälytysten kohdistamisen esim. tiettyihin rakennuksiin kampuksella.

Secappilla varmistat toimivat ja tietoturvalliset viestintäyhteydet, selviät poikkeustilanteista sekä parannat niin henkilö- kuin toimitilaturvallisuutta ilman, että uusia laitehankintoja tarvitsee tehdä.

Lue lisää tuotteesta

Kiinnitä huomio…

Sekä päivittäisessä arjessa että yllättävissä tilanteissa

Secappiin voit luoda valmiit viestipohjat eri häiriö- ja poikkeustilanteita varten. Viestipohjat sisältävät mm. hälytettävät henkilöt ja ryhmät, tilanteen prioriteetin, tilanteen kuvauksen ja toimintaohjeet sekä mahdolliset eskalointiketjut. Henkilöiden yhteystietoja, pätevyyksiä ja hälytysryhmiä hallinnoidaan Secappin työkaluilla.

Häiriö- tai poikkeustilanteen ilmetessä voidaan tehdä Secappilla massahälytys hyödyntäen valmiita hälytyspohjia. Hälytys lähtee useampaa viestintäkanavaa (mobiilisovellus, tekstiviesti, robottipuhelu) pitkin kaikille niille henkilöille, jotka on määritelty viestipohjassa riippumatta, onko henkilöllä käytössä vanhempi puhelin vai älypuhelin.

Jos kyseessä on korkean prioriteetin hälytys, Secapp ohittaa puhelimen äänettömyysasetuksen Android- ja iPhone-puhelimissa. Kaikki viestin saajat voivat kuitata hälytyksen ja kertoa tilanteensa.

  • Henkilöstön ja opiskelijoiden tiedottaminen ja hälyttäminen, kuten IT-häiriö, parkkipaikka poissa käytöstä, alueella uhkaava henkilö jne.)
  • Turvallisuusinfon jakaminen ulkomaille matkustaville vaihto-oppilaille

Hälytyksen tekijälle muodostuu reaaliaikainen tilannekuva siitä, ketkä ovat pääsemässä mukaan poikkeustilanteen hoitoon tai siitä ovatko vastaanottajat kunnossa vai tarvitsevatko he apua. Tilannekuvasta näkyy hälytettyjen henkilöiden kuittaukset, mahdolliset lisätiedot ja tilannejohto voi jakaa tietoa keskustelussa koko hälytetylle ryhmälle.

Secappia käytetään myös henkilöiden hälytys- ja töihinkutsujärjestelmänä esimerkiksi korvaavan työntekijän saamiseksi työvuoroon äkillisen poissaolon takia.

Secappin chat mahdollistaa tekstin, kuvien, videoiden ja tiedostojen turvallisen jakamisen. Chat-toiminto on erittäin kätevä sekä päivittäiseen pikaviestintään sekä yllättävien tilanteiden hallintaan. Lisäksi videoyhteyden avulla voidaan mm. konsultoida, tarkistaa tai välittää lisätietoja etänä

OneClick -painikkeet ja kuolleen miehen kytkin lisäävät yksintyöskentelyn turvaa. Mobiiliturvapainikkeilla voidaan lähettää viestejä ja hälytyksiä yhdellä napin painalluksella suoraan oman puhelimen näytöltä ja kuolleen miehen kytkin lähettää automaattisesti hälytyksen, jos laite ei havaitse liikettä määriteltynä aikana (esim. 1 minuutti).

  • Yksin työskenteleville (opettajat,rehtorit, ym.) mahdollisuus hälyttää apua
  • Parantaa henkilöturvaa nopeilla mobiiliturvapainikkeilla (OneClick -painikkeet ja kuolleen miehen kytkin)

Secappiin tallentuu kaikki tapahtumat: hälytetyt henkilöt, kuittaustiedot, jaetut lisätiedot ja tehdyt päätökset. Syntyneestä tapahtumalogista saadaan luotua raportti, jonka pohjalta voidaan purkaa kyseinen poikkeustilanne läpi ja tarvittaessa kehittää toimintamalleja.

Anonyymit raportit

  • Häirintäilmoitukset
  • Häiriöilmoitukset
  • Tasavertainen kohtelu

Yli 50 työntekijän organisaatioilla on velvollisuus luoda tarkoituksenmukaiset sisäiset raportointikanavat. Ilmiantajien pitäisi voida toimittaa ilmoitukset joko online-kanavassa, kirjallisesti sähköpostilaatikkoon tai postin kautta tai suullisesti puhelinpalvelun kautta. Sekä ilmiantajan että syytettynä olevan henkilötietoja on käsiteltävä GDPR:n mukaisesti.

Sujuva ja nopea käyttöönotto

Valitse käyttäjät

Valitse työntekijät, ketkä aloittavat Secappin käyttämisen. Voimme tuoda heidän yhteystiedot Secappiin joko suoraan toisesta järjestelmästä tai manuaalisesti.

2 tunnin etäkoulutus

Käyttäjät kutsutaan kahden tunnin koulutukseen kanssamme. Koulutuksesta jää tallenne myöhempää käyttöä varten.

Valmista!

Olette valmiita aloittamaan Secappin käyttämisen. Emme kuitenkaan jätä teitä yksin – tiimimme auttaa, opettaa ja tukee myös jatkossa.

Asiakkaitamme

Laurea Ammattikorkeakoulu

”Tavoitamme laajan yhteisömme milloin vain.”

Katso videolta, miten autamme Laureaa parantamaan oppilaitoksen turvallisuutta ja massaviestintää.

Citycon

“Nyt meillä on mahdollisuus tiedottaa Kista Gallerian alueelle saapuvaa käyttäjää automaattisesti hyödyntämällä alueviestejä ja valmiita viestipohjia.”

Lue lisää, miten Citycon parantaa turvallisuuskulttuuria kauppakeskuksissaan.

Jokilaaksojen pelastuslaitos

”Ohjelmisto tuo paljon hyötyjä, kuten meille tärkeimmät töihinkutsut ja kaksisuuntaisen viestinnän, jolloin pystymme nopeasti muodostamaan tehtäville reaaliaikaisen tilannekuvan.”

Lue lisää, miten Secappia käytettiin Kalajoen palopelastusoperaatiossa.

Heräsikö sinulle kysymyksiä? Ota yhteyttä tiimiimme.

Ota yhteyttä

Hyödyt

  • Hälytä ja tavoita kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia ihmisiä massaviestitoiminnoilla vain sekunneissa (esim. evakuointi- tai uhkahälytykset)
  • Vaihto-opiskelijoiden turvallisuus (viestintäkanava ulkomaille vaihtoon lähtevien opiskelijoiden ja oppilaitoksen kesken, turvallisuuspyynnöt)
  • Päivittäisen toiminnan tiedottaminen (esim. liikuntasali pois käytöstä vesivahingon takia, varo liukasta pihaa)
  • Pääsykokeiden järjestäminen (paniikkinapeilla esim. apua IT-ongelmiin, saattaja WC-tiloihin)
  • Anonyymit ilmoitukset (esim. häirintätilanteet, kiusaaminen, vikailmoitukset)
  • Vierailijoiden turvallisuuden hallinta (vieraat voivat liittyä tekstiviestillä turvallisuusviestinnän piiriin)
  • Turvallinen chat-ratkaisu päivittäiseen pikaviestintään – jaa tekstiä, kuvia ja videoita
  • Säästä tekstiviestikuluissa jopa kymmeniä tai satoja tuhansia euroja vuodessa
  • Videoyhteys esim. etätyöskentelyyn ja -opiskeluun
  • Henkilökunnan fyysisen turvallisuuden parantaminen mobiiliturvapainikkeilla (paniikkinappi ja kuolleen miehen kytkin)
Ota yhteyttä