Pyydä demo
Pyydä demo

Hälytyspohjat

Hälytyspohjat ovat Secappin merkittävin ominaisuus, ja niiden sisältöä sekä ominaisuuksia voi muokata hyvin monipuolisesti. Pohjilla voidaan lähettää esimerkiksi niin massaviestejä kuin ohjeita, jotka vaativat välitöntä toimintaa eri sidosryhmiltä.

Hälytyspohjia voidaan esimerkiksi käyttää jokapäiväisiin toimintoihin tai vaativiin julkiseen turvallisuuteen liittyviin onnettomuuksiin tai tapahtumiin. Nämä varautumisominaisuudet sisältävät myös henkilöstön ja materiaalin saatavuustilanteet sekä tarvittaessa myös paikannustiedot.

Hälytyspohjiin voit esimerkiksi valmiiksi määritellä vastaanottajat (yksittäiset käyttäjät, ryhmät, sijainnin perusteella), varsinaisen sisällön sekä kuinka hälytys lähtee liikkelle (Secapp-sovellus, tekstiviesti, sähköposti jne.). Lisävalikoista voit lisätä mukaan esimerkiksi henkilöiden osaamistaidot ja viestiautomaatiot. Priorisoimalla vaikutat hälytyksen saapumiseen vastaanottajille. Vaihtoehdot vaihtelevat push-ilmoituksesta kovaan soittoääneen, joka ohittaa laitteen äänettömyysasetukset.

Valitse kohta Viestipohjat-ylävalikosta ja sen jälkeen valitse pohja listasta klikkaamalla sitä. Hälytyslistan pääominaisuudet:

1. Hälytys lähetetään vastaanottajalle valitun prioriteetin mukaan. Käytettävissä on kolme eri prioriteettia:

Korkea = koko näytön hälytys kovaäänisellä soittoäänellä ja tärinällä. Ohittaa puhelimen äänettömyysasetukset, jos se on sallittu asetuksissa.

Keski = koko näytön hälytys ja keskikova soittoääni, jos puhelimen äänet ovat päällä.

Matala = ilmoitus, kun hälytys saapuu.

2. Hälytys voidaan lähettää valituille käyttäjille, ryhmille tai tietylle alueelle. Valitse parhain toimintamalli tilanteen mukaan. Aluehälytys lähettää hälytyksen niille, jotka ovat valitulla alueella tai tulevat sinne tai lähtevät sieltä.
3. Hälytyksen otsikko näkyy isoilla ja tummennetuilla kirjaimilla mobiilisovelluksessa. Otsikko näkyy myös kaikissa hälytyslistauksissa. Kuvaus-kohta täydentää hälytyksen otsikkoa.

4. Toimintaohjeet-kohtaan kirjoitetaan hälytyksen varsinainen sisältö. Tyypillisesti toimintaohjeet ovat käytäntöjä tai ohjeita, joita tulee noudattaa hälytyksen sattuessa. On tärkeää lisätä jokin toimintaa edellyttävä lause ohjeiden loppuun. Toisin sanoen: kuinka haluat vastaanottajien reagoivan hälytykseen? Loppulause voisi olla esimerkiksi: ”Paina OK, jos voit liittyä pelastustiimiin. Muutoin, paina NOK.”

5. ”Lähetä ensisijaisiin numeroihin/kanaviin”-toiminnolla voit valita ne kanavat, joihin haluat hälytyksen lähettää. Jos valitset sekä tekstitiviestit että mobiilisovelluksen, hälytys lähetetään vain sovellukseen, jos se on vastaan ottajalla aktiivisena. Mikäli käyttäjällä ei ole sovellusta tai se ei ole aktiivinen, viesti toimitetaan tekstiviestinä, jos käyttäjän puhelinnumero on listattuna käyttäjätiedoissa. Käyttäjillä voi olla useita puhelinnumeroita ja voit myös valita, että hälytys lähetetään toissisijaisiin numeroihin.

6. Hälytyspohjalla on paljon lisäasetuksia, jotka muuttavat hälytyksen käyttäytymistä. Voit esimerkiksi ajastaa hälytyksen, valita vastaanottajia heidän osaamistaitojensa perusteella tai lisätä hälytykseen automaation. Automaatiolla järjestelmä lähettää jatkohälytyksiä riippuen vastaanottajien vastauksista. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ensimmäinen käyttäjä, joka vastaa OK, saa uuden hälytyksen, jonka sisältö on ”sinut on valittu vapaana olleeseen työvuoroon” ja kaikille muille, jotka vastaavat myöhemmin tai eivät ole ehtineet vastata, saavat hälytyksen, jossa lukee ”vapaana ollut työvuoro on jo täytetty”.

Molemmat jatkohälytykset lähetetään automaattisesti ja ne pohjautuvat hälytyspohjassa asetettuihin sääntöihin. Tämä toiminto säästää parhaimmillaan kymmeniltä puheluilta ja tuntien ylimääräiseltä työltä, joka voidaan käyttää esimerkiksi tärkeään potilastyöhön.

Go to Top