Viestintä- ja johtamisjärjestelmä turvallisuuden ammattilaisille

Monipuolinen ja helppokäyttöinen Secapp-sovellus on jo osoittautunut toimivaksi ja suosituksi järjestelmäksi monissa turvallisuusalan yrityksissä, joissa sitä käytetään päivittäin turvahälytyksiin, turvatarkastuksiin, lähetykseen, sidosryhmille ilmoittamiseen ja kriisiviestintään.

Myös Secappia käyttävät turvallisuusalan yritykset voivat hyödyntää järjestelmää omien asiakkaidensa käyttöön. Tällä hetkellä turvallisuusalan yritykset tarjoavat Secappia esimerkiksi kauppakeskuksiin myymäläturvallisuuteen, matkaturvallisuuteen ja riskienhallintaan.

Pyydä demo

Säästä aikaa

Hälytä ja tavoita sekunneissa kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia ihmisiä massaviestintäominaisuuksilla. Korkean prioriteetin hälytykset ohittavat myös puhelimen äänettömyyasetukset Android- ja iOS-laitteissa.

Turvallinen chat-ratkaisu päivittäiseen pikaviestintään – jaa tekstiä, kuvia ja videoita.

Varaudu

Parempi varautuminen hätätilanteisiin valmiilla viestipohjilla ja yhteystiedoilla. Secappilla voit myös harjoitella erilaisia skenaarioita ja lisätä valmiutta!

Raportointi ja tarkastukset hoituvat suoraan mobiilisti, esimerkiksi jokaisen omasta työpuhelimesta.

Perusta ja ylläpidä ohjauskeskus Secappiin – ja kanna sitä taskussasi!

Hälytä ja tavoita

Käytä hälytys- ja lähetysjärjestelmänä esim. kun tulee odottamaton tilanne tai äkillisen poissaolon vuoksi tarvitaan sijainen.

Paikanna henkilöitä ja yksiköitä sekä tee yhteistyötä viranomaisten kanssa Secappin oman suojatun chatin tai videokonsultoinnin kautta.

Paranna henkilökunnan fyysistä turvallisuutta OneClick-mobiiliturvapainikkeilla.

Mikä on Secapp?

Secapp on erinomainen työkalu riskienhallinnan parissa työskenteleville organisaatioille. Järjestelmään voidaan luoda esimerkiksi valmiita ohjeita (evakuointi, tulipalo, loukkaantumiset, väkivaltainen käyttäytyminen, pommiuhkaukset jne.). Ohjeet antavat välittömästi opastusta siitä, ketä hälytetään, mikä on tilanteen prioriteetti ja millainen päätös on tehtävä ja mitä tietoja kerättävä.

Lisäksi sovelluksen yksintyöskentelyn ominaisuudet (paniikkipainikkeet ja kuolleen miehen kytkin) parantavat yksin työskentelevien turvallisuutta (esim. vastaanottovirkailijat, talonhoitajat, vartijat).

Secappilla varmistat toimivat ja turvalliset viestintäyhteydet, selviät odottamattomista tilanteista ja parannat sekä henkilökohtaista että yrityksen turvallisuutta ilman että uusia laiteinvestointeja tarvitsee tehdä.

Lue lisää tuotteesta

Kiinnittää huomion…

Arjessa sekä kriisitilanteissa

Secappiin luodaan valmiit viestipohjat eri häiriö- ja poikkeustilanteita varten. Viestipohjat sisältävät mm. hälytettävät henkilöt ja ryhmät, tilanteen prioriteetin, tilanteen kuvauksen ja toimintaohjeet sekä mahdolliset eskalointiketjut. Henkilöiden yhteystietoja, pätevyyksiä ja hälytysryhmiä (esim. huolto, ensiapu, vartiointi) hallinnoidaan Secappin työkaluilla.

Häiriö- tai poikkeustilanteen ilmetessä Secappilla tehdään massahälytys hyödyntäen valmiita hälytyspohjia. Hälytys lähtee useampaa viestintäkanavaa (esim. mobiilisovellus, tekstiviesti, robottipuhelu) kaikille niille henkilöille, jotka on määritelty viestipohjassa riippumatta, onko henkilöllä käytössä vanhempi puhelin vai älypuhelin.

Jos kyseessä on korkean prioriteetin hälytys, Secapp ohittaa puhelimen äänettömyysasetuksen Android- ja iPhone-puhelimissa. Kaikki viestin saajat voivat kuitata hälytyksen ja kertoa tilanteensa.

Hälytyksen tekijälle/viestin lähettäjälle (tilannejohto) muodostuu reaaliaikainen tilannekuva siitä, ketkä ovat pääsemässä mukaan tilanteeseen tai mikä tilanne vastaanottajilla on (OK/NOK).

Tilannekuvasta näkyy hälytettyjen henkilöiden kuittaukset, mahdolliset lisätiedot ja tilannejohto voi jakaa tietoa keskustelussa koko ryhmälle.

Secappia käytetään henkilöiden hälytys- ja töihinkutsujärjestelmänä esimerkiksi korvaavan työntekijän saamisessa työvuoroon äkillisen poissaolon takia. Henkilöitä voidaan hälyttää myös esim. erikoisosaamisten (huolto, IT, tietty ajokortti) perusteella.

Secappin chatissa keskustelet sekä jaat kuvia, videoita ja tiedostoja tietoturvallisesti. Chat-toiminto on erittäin kätevä niin arkiseen pikaviestintään kuin poikkeustilanteiden hoitamiseenkin. Videoyhteydellä voidaan lisäksi hoitaa esim. konsultointeja ja tarkastuksia tai välittää lisätietoja etänä.

Paniikkinapeilla ja kuolleen miehen kytkimellä voidaan lisätä yksintyöskentelevien työntekijöiden turvallisuutta. Paniikkinapilla hälytys esim. uhkaavassa tilanteessa voidaan tehdä suoraan oman puhelimen näytöltä yhdellä painalluksella ja kuolleen miehen kytkin puolestaan hälyttää automaattisesti, mikäli laite ei havaitse liikettä määriteltyyn aikaan (esim. 1 minuutti).

Secappiin tallentuu kaikki tapahtumat poikkeustilanteen ajalta: hälytetyt henkilöt, kuittaustiedot, jaetut lisätiedot ja tehdyt päätökset. Syntyneestä tapahtumalogista saadaan luotua raportti, jonka pohjalta voidaan purkaa kyseinen poikkeustilanne läpi ja tarvittaessa kehittää toimintamalleja.

  • Tiedon hallinta (esim. laitetilojen laitteet, konfigurointitiedot, asennukset, huollot, vikojen hallinta)

Kerää ja raportoi tärkeitä tietoja Secappin mobiilitarkistuslistoilla. Tarkistuslistat mahdollistavat minkä tahansa lomakkeen digitalisoinnin muokattavissa oleviksi tehtäviksi ja tarkistuslistoiksi, kuten:

  • Säännölliset turvallisuus- ja laatutarkastukset
  • Kriittisen tiedon kerääminen
  • Vaiheittaisten ohjeiden ja työnkulkujen antaminen kriittisissä tilanteissa

Secapp mahdollistaa viestinnän ja hälytyksen kohdistamisen tiettyihin paikkoihin paikannusominaisuuden avulla. Määrittämällä sijainnin Secappissa järjestelmän avulla voidaan lähettää sekä manuaalisesti että automaattisesti viestejä ja hälytyksiä määritellyllä alueella jo oleville, sinne saapuville ja sieltä poistuville. Viestit voivat sisältää mm. ohjeet alueella liikkumiseen, keneen ottaa yhteyttä saapuessaan tai varautua poikkeusjärjestelyihin.

Sujuva ja nopea käyttöönotto

Valitse käyttäjät

Valitse työntekijät, ketkä aloittavat Secappin käyttämisen. Voimme tuoda heidän yhteystiedot Secappiin joko suoraan toisesta järjestelmästä tai manuaalisesti.

2 tunnin etäkoulutus

Käyttäjät kutsutaan kahden tunnin koulutukseen kanssamme. Koulutuksesta jää tallenne myöhempää käyttöä varten.

Valmista!

Olette valmiita aloittamaan Secappin käyttämisen. Emme kuitenkaan jätä teitä yksin – tiimimme auttaa, opettaa ja tukee myös jatkossa.

Asiakkaitamme

Citycon

“Nyt meillä on mahdollisuus tiedottaa Kista Gallerian alueelle saapuvaa käyttäjää automaattisesti hyödyntämällä alueviestejä ja valmiita viestipohjia”

Lue lisää, miten Citycon parantaa turvallisuuskulttuuria kauppakeskuksissaan.

Suomen Lentopelastusseura

”Käytämme Secappia hälytykseen, koordinointiin ja raportointiin.”

Katso videolta, miten Suomen Lentopelastusseura käyttää Secappia mobiilikoordinointiin ja raportointiin.

Jokilaaksojen pelastuslaitos

”Ohjelmisto tuo paljon hyötyjä, kuten meille tärkeimmät töihinkutsut ja kaksisuuntaisen viestinnän, jolloin pystymme nopeasti muodostamaan tehtäville reaaliaikaisen tilannekuvan”

Lue lisää, miten Secappia käytettiin Kalajoen palopelastusoperaatiossa.

Heräsikö sinulle kysymyksiä? Ota yhteyttä tiimiimme.

Ota yhteyttä

Hyödyt

  • Parempi varautuminen hätätilanteisiin valmiilla viestipohjilla ja yhteystiedoilla. Secappilla voit myös harjoitella erilaisia skenaarioita ja lisätä valmiutta!
  • Turvallinen ratkaisu päivittäiseen pikaviestintään – jaa tekstiä, kuvia ja videoita (chat)
  • Hälytä ja tavoita kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia ihmisiä massaviestitoiminnoilla vain sekunneissa (esim. evakuointi- tai onnettomuushälytykset)
  • Säästä tekstiviestikuluissa jopa kymmeniä tai satoja tuhansia euroja vuodessa
  • Raportointi ja tarkastukset hoituvat mobiilisti, esimerkiksi jokaisen omasta työpuhelimesta
  • Videoyhteys esimerkiksi etätyöskentelyyn ja konsultointiin
  • Perusta ja ylläpidä ohjauskeskus Secappiin – ja kanna sitä taskussasi!
  • Paranna henkilöstön fyysistä turvallisuutta mobiiliturvapainikkeilla (paniikkinappi ja kuolleen miehen kytkin)
Ota yhteyttä