Request a Demo
Request a Demo

ūüí° N√§m√§ toiminnot (tai osa niist√§) eiv√§t v√§ltt√§m√§tt√§ ole k√§yt√∂ss√§ organisaatiossasi. Lis√§tietoja lis√§ominaisuuksien k√§ytt√∂√∂notosta ja hinnoittelusta saat ottamalla yhteytt√§ myyntiimme.

Tiketit ovat ty√∂pakettien kaltaisia asioita, joilla voidaan merkit√§ tietynlaisia ty√∂teht√§vi√§. Esimerkiksi tikettej√§ voidaan k√§ytt√§√§ ‚Äúvikatikettein√§‚ÄĚ jolloin vian ilmetess√§ tehd√§√§n uusi tiketti viasta, jonka joku ottaa tekoon, kun alkaa vikaa korjaamaan. Tiketit soveltuvat t√§m√§nkaltaisiin k√§ytt√∂tarkoituksiin hyvin, koska tiketiss√§ on valmiina sopivia tietokentti√§ kuten kuvaus (eli voisi olla vian kuvaus), t√§rkeys (kuinka vakava vika on) ja tila (onko vika korjauksessa vai valmis).

Lisäksi tiketissä on valmiina tukea tiketin etenemisen seurannalle erilaisten aikojen tallennuksen muodossa, kuten tiketin luontiaika, aloitusaika ja valmistumisaika. Näiden avulla voidaan seurata, kuinka nopeasti tiketit keskimäärin otetaan käsittelyyn, ja kuinka nopeasti tiketit ratkaistaan. Näitä arvoja seuraamalla organisaatio voi asettaa omia tavoitteita tikettien käsittelylle.

Tiketit-listanäkymä #

Tiketit-listanäkymässä listataan organisaatiossa olevat tiketit. Listassa korostetaan myöhässä olevia tikettejä punaisella, kun taas valmistuneilla tiketeillä käytetään vihreää taustaväriä. Klikkaamalla tikettiä listasta pääsee yksittäisen tiketin tietoihin. Muita näkymästä löytyviä toimintoja ovat:

  • Suodattimet ja mittarit: N√§kym√§ss√§ esitet√§√§n nykyist√§ suodatusta vastaavien tikettien yhteenveto tikettien vaiheiden mukaan ryhmiteltyn√§. Tikettilistaa voidaan suodattaa vaiheiden mukaan napsauttamalla vaiheiden nime√§. Lis√§ksi:
  • Valitse n√§ytett√§v√§t prioriteetit: Suodattaa tikettilistan n√§ytt√§m√§√§n vain tiketit, jotka on asetettu valitulle prioriteetille.
  • Aikarajoitukset: Voidaan k√§ytt√§√§ suodattamaan tiketit halutuilta aikav√§leilt√§.
  • N√§yt√§ kaikki: Poistaa kaikki suodatukset ja n√§ytt√§√§ kaikki tiketit listauksessa.
  • Vie Exceliin: Tikettien yhteenvedon vienti taulukkolaskentaohjelmassa k√§sitelt√§v√§√§n tiedostoon.
  • Lis√§√§: Luo uuden tiketin. Aukeavassa dialogissa voi valita kohteen, jolle tiketti luodaan.
  • Poista: Poistaa valitut tiketit.
  • Siirr√§: Siirt√§√§ tiketin alkuper√§isest√§ kohteesta valitulle kohteelle.

Toimintojen lisäksi näkymässä on myös käytössä kartta, josta näkee tiketteihin kytkettyjen kohteiden sijainnit.

Tiketti #

Tiketin näkymässä voidaan nähdä ja muokata tiketin arvoja. Tiketistä löytyy seuraavat kentät:

  • Kohde: Kohde johon tiketti kuuluu.
  • Tiketin luoja: K√§ytt√§j√§ joka loi tiketin.
  • Otsikko: Tiketin otsikko
  • Kuvaus: Tiketin kuvaus, esimerkiksi kuvaus viasta.
  • Kuva: Tikettiin liitetty kuva, esimerkiksi kuva vioittuneesta laitteesta
  • Liitteet: Tikettiin liittyv√§t liitetiedostot
  • Tila: Tiketin tila, joka on jokin seuraavista:
    • Ei aloitettu
    • Meneill√§√§n
    • Keskeytetty
    • Odottaa hyv√§ksynt√§√§
    • Valmistunut
  • T√§rkeys: Tiketin t√§rkeys, joka on jokin seuraavista:
    • Ei kiireellinen
    • T√§rke√§
    • Kiireellinen
    • Kriittinen
    • Este
  • Ty√∂ntekij√§: Tiketille nimitetyt ty√∂ntekij√§t
  • Luokitus: Vapaasti nimett√§v√§t luokitukset tiketille. Esimerkiksi k√§ytt√§j√§n vikailmoitus voisi olla yksi luokka. Luokituksia voidaan k√§ytt√§√§ Tikettistatistiikka-n√§kym√§ss√§ tikettien suodatuksessa.
  • Luotu: P√§iv√§m√§√§r√§ ja aika jolloin tiketti luotiin. Tulee automaattisesti j√§rjestelm√§st√§.
  • Muokkausp√§iv√§m√§√§r√§: Aika jolloin tiketti√§ viimeksi muokattiin. P√§ivittyy automaattisesti.
  • Vastaanotettu: Aika jolloin tiketti on merkitty vastaanotetuksi.
  • Aloitettava viimeist√§√§n: Aika jolloin tikettiin kuuluvat teht√§v√§t tulisi aloittaa viimeist√§√§n.
  • Aloitusp√§iv√§: Aika jolloin tiketin vaatimat teht√§v√§t on merkitty aloitetuksi.
  • Aikaraja: Aika johon menness√§ tiketin tulee olla valmis.
  • Valmistui: Aika jolloin tiketti valmistui. Tulee automaattisesti, kun tiketti merkit√§√§n valmistuneeksi.
  • Valmistumisviesti: Tiketin valmistumiseen liittyv√§ viesti. Voi sis√§lt√§√§ esimerkiksi maininnan vian syyst√§ tai muuta sellaista.
  • Valmistumiskuva: Tiketin valmistumiseen liittyv√§ kuva.

Näkymässä on seuraavat toiminnot käytössä:

  • Takaisin: Palauttaa k√§ytt√§j√§n takaisin edelliseen n√§kym√§√§n.
  • Uusi tiketti: Luo uuden tiketin samalle kohteelle.
  • Muokkaa tiketti√§: Siirtyy n√§kym√§√§n, jossa tiketin edell√§ kuvattuja kentti√§ voi muokata.

Lisäksi tikettinäkymässä näytetään tiketin tapahtumahistoria, josta näkee kuka ja miten tikettiä on muokattu.

Tikettistatistiikka #

Tikettistatistiikka-näkymässä näytetään tikettien käsittelyyn liittyviä tilastotietoja, kuten tiketeissä käytetty vastausaika ja muuta sellaista, jonka käyttäjä voi valita. Tilastointi on ryhmitelty tikettien tärkeyden mukaan jolloin esimerkiksi kiireelliset tiketit ovat oma ryhmänsä tilastoissa.

Esitettävässä tilastoinnissa voidaan myös rajata tilastoitavat tiketit aikavälin mukaan, jolloin voidaan esimerkiksi katsoa viimeisimmän kuukauden tilastot. Lisäksi tilastoitavia tikettejä voidaan suodattaa tiketeille asetettujen luokitusten mukaan käyttämällä Valitse näytettävät luokitus -toimintoa. Kaikista suodatuksista pääsee eroon Näytä kaikki -toiminnolla.

Go to Top